- درک زمینه سازمان
- این بخش شامل شناسایی عوامل داخلی و خارجی است که ممکن است بر توانایی سازمان برای برآوردن نیازهایش تأثیر بگذارد.
- بررسی نقش رهبری
- این بخش نقشها و مسئولیتهای مدیریت ارشد را در حصول اطمینان از موثر بودن سیستم مدیریت کیفیت سازمان بررسی میکند.
- برنامه ریزی
- این شامل توسعه اهداف و برنامه ریزی برای دستیابی به آنها است.
- پشتیبانی
- در این بخش منابع مورد نیاز برای پیادهسازی و حفظ سیستم مدیریت کیفیت را پوشش داده میشود.
- عملیات
- فرآیندهای ارائه محصولات و خدمات را پوشش میدهد.
- ارزیابی عملکرد
- این شامل نظارت و اندازه گیری اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت است.
- بهبود
- فرآیندهای شناسایی فرصت های بهبود و اجرای آنها را پوشش میدهد.
- ساختار و مستندات
- ساختار و مستندسازی الزامات برای سازمانهای عرضهکننده محصولات و خدمات در صنایع نفت، پتروشیمی و گاز طبیعی برای اطمینان از تعریف و درک آنها حیاتی است.، که از طریق رعایت موارد زیر میتوان به این امر دست یافت:
- تعریف الزامات به وضوح
- این شامل شناسایی الزامات حیاتی برای محصولات و خدمات، و اطمینان از اینکه آنها به وضوح به همه ذینفعان اطلاع رسانی میشود.
- مستندسازی الزامات
- این شامل مستندسازی الزامات به شیوه ای واضح و مختصر با استفاده از قالبهای مناسب است.
- ایجاد رویه ها
- این شامل تعریف رویههایی برای اجرا، نظارت و بررسی الزامات است.